Måndag igen

...och några dagar närmre semestern sen förra veckan. Men varför måste tiden gå så långsamt? Det är nästan helt dött på jobbet de här veckorna. Till och med våra patienter har semster, både från sina jobb och från oss så det finns inte så mycket att göra.

Helgen har inte varit direkt spännande heller. Var hemma hos morsan och farsan och det är väl visserligen trevligt men det finns inte så mycket att göra där. Speciellt inte när det är fulväder. Under lördagsförmiddagen regnade det så det dånade och jag förväntade mig att det nog skulle åska mer eller mindre hela dagen. Då är till och med Internet en omöjlighet eftersom det smäller så väldans lätt därute på landet. Så mycket åska blev det iofs inte så jag bestämde mig för att sätta mig och dona lite med hemsidan. Men jag kom inte så långt för så klart så gick inte Photoshop CS2 att aktivera så då blev jag sur och tröttnade. Sen började datorn strula rent allmänt så då fick jag fixa det. Timmarna gick och dagen bara försvann. Plötsligt satt jag där och hade inte fått gjort någonting överhuvudtaget. Jo, jag hade producerat alldeles för många rader på IRC men det är jag å andra sidan ganska bra på.

Rida kunde jag inte heller göra. Morsans hästar har inte verkats på länge så till och med jag med mina ovana ögon kunde se hur långfotade dom var. Fick tillfällte att klappa lite på dom iaf. :)

På lördagkvällen gjorde vi grillspett och morsan och jag fick finna oss i att glo på den idiotiska fotbollen under middagen. Sen åt vi en av mig tillverkad äppelpaj. Det var smarrigt. Vin fick vi oxå. Lyx deluxe.

Resten av kvällen ägnade jag på nätet. Kollade lite på film, lunarstorm:ade, helgon:ade mig och annat sånt där meningslöst.

Så pass spännande har min helg varit.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hejhej! Hoppas allt bra med dig!

Maria sa du hade en creativ mp3-spelare. Stämmer det? I så fall. Jag kikar just nu på komplement till min iPod och har kollat på Creative Zen Nano Plus 1GB Black. Hänger bara på en sak... Om du nu har en sådan... ;) Kan man göra playlists i den?

2006-07-10 @ 13:43:26
Postat av: Zazza

Till Frida: jo då, jag har en sådan. Jag blev lite ställd av din fråga här för jag vet ärligt talat inte. Vad jag däremot vet att man kan göra är att göra mappar och sen låta spelaren spela upp en viss mapp. Den har ju shufflefunktion oxå så man behöver nödvändigtvis inte spela upp låtarna i nummerordning eller bokstavsordning. Fast jag vet inte riktigt hur man gör om man vill spela upp låtarna i en speciell ordning som inte innebär shuffle. Jag ska sätta mig och kolla lite på det så kan jag ge dig ett utförligare svar sen. ;)

Postat av: Frida

Men det räckter för mina behov! Så man kan ha en mapp med lugna en med fest och en med rock eller va man nu gillar! TACKTACK!!! =) Killen i butiken sa inget om detta ser du! Knäppt va, han sa att det enda man kunde göra var å shuffla...

Kanon! Då vet jag en som ska köpa en sån efter jobbet idag =)

(hade tänkt maila dig men hitta ingen adress)

2006-07-10 @ 14:35:58
Postat av: Frida

kanske en viktig fråga i samanhanget...
Rekommenderar du den?

2006-07-10 @ 14:41:48
Postat av: Zazza

Hehe, lugnt :) Mailadress förresten: [email protected] ifall du skulle ha någon användning för den i framtiden...eller nåt :)

Jag rekommenderar den. Den är rätt enkel att använda när man väl kommit igång. Menysystemet var lite knepigt innan man fattat (men det berodde nog på att jag inte orkade läsa manualen). Vad gäller mapparna så kan det bero lite på hur man numrerat filerna i mapparna oxå, tror jag. Jag har läst ljudböcker med min spelare och då har alla filer legat i olika mappar och då har den spelat filerna från början till slut. Men man kan ju som sagt välja att spela upp separata mappar och att hoppa över en viss mapp. Dock syns inte mapparna i displayen. Lite knepigt att förklara men du reder säkert ut det. :)

2006-07-10 @ 16:30:44
URL: http://anywien.blogg.se
Postat av: Frida

Nu är den köpt. So far mycket nöjd! =)

Utan dig hade jag inte köpt nån, knäpp kille i butiken!!

Tack för hjälpen igår =)

2006-07-11 @ 08:37:44
Postat av: Zazza

Hehe, grattis! Have fun! :P

2006-07-11 @ 10:02:02
URL: http://anywien.blogg.se
Postat av: Anonym

Om du får en knäpp så träffas jag på Arvika imorgoneftermiddag! Puss

2006-07-11 @ 13:10:44
URL: http://sovlilleklumpeduns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback