Trasig

Jag har dansat sönder mig. :( Var ute på partaj på Grand i Alingsås i helgen. Vi var några före detta klasskompisar från högstadiet som hade en lite reunion med förfest, potatisfestival och Grand-besök i lördags. Vi firade dessutom M2 som fyllde 25. Det var riktigt skoj men jag börjar undra om jag dansat mig själv sönder och samman. Verkar som om jag sträckt högra höften för den gör idag riktigt ont. Att min högra fot fortfarande inte läkt från att jag trampade snett för några månader sedan gör inte direkt saken bättre + att jag börjar undra om kortisonet i vänsterarmen verkligen kommer att göra någon nytta. Det är visserligen bättre än innan men det känns inte som om inflammationen försvinner heller å andra sidan.

Jag har börjat inse att det här året har varit en ren katastrof för min fysiska hälsa. Reumatismen har visserligen varit ganska återhållsam under vintern och våren men i övrigt har det verkligen inte varit bra. Har ont både här och där och känner mig riktigt hypokondrisk. Har inte heller kunnat göra saker som jag verkligen velat göra och som jag verkligen behöver göra. Typ träna och rida och sånt. :(

Snart är det iaf midsommar och då bär det av till Skåne. Det ser jag fram emot med förtjusning. God mat och trevligt umgänge med folk som man inte träffat på många månader. Jag var ute en sväng på stan igår och inskaffade några försenade födelsedagspresenter till värdfamiljen. En av presenterna var till deras fyra år gamla son J. Jag älskar att ge bort presenter till ungar, det är verkligen tokkul men det är samtidigt lite svårt att veta vad dom tycker är roligt. Iaf när man inte umgås med ungen i fråga dagligen så är det ju rätt svårt att veta vad han redan har. Förra presenten, ett pussel vars motiv jag inte minns om det föreställde Bamse eller Nalle Puh gjorde succé. Men det var ju för ett år sen det.

Även om jag vet att J inte läser denna blogg (jag skulle mycket förvånad och imponerad om han gjorde det) så kan det dock hända att hans föräldrar gör det så jag ska inte avslöja vad det blev för present. Det får vänta tills efter midsommar. :)

Kommentarer
Postat av: Skrollster

Du vet att det är farligt att vara katastroftrött så se till att sova ordentligt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback